13 Mart 2013 Çarşamba

Saray Koleksiyonları Müzesi

Haldır haldır herkes Beşiktaş-Kadıköy vapurunu için hafta sonu olsa da yakalamaya çalışıyor.Herkes vızır vızır yanımdan geçerken ben gitmek istediğim yerin kapısında buluyorum.Milli Saraylar'a ait olan Saray Koleksiyonları Müzesinin önünde.

Milli saraylar saray koleksiyonları müzesi
Milli saraylar saray koleksiyonları müzesi




Milli saraylar saray koleksiyonları müzesiMilli saraylar saray koleksiyonları müzesi



Şu an Osmanlı Sarayında "Japon Rüzgarı" sergisi gezilmesi gerekir diyerek gittiğim sergi çok nicelik olarak beni tatmin edici gelmese de nitelik ve görsellik olarak aklımı başımdan aldı.Detaylardaki ince işçilik Japon kültürüne hayranlığınızı artıracak.Asıl görmek istediğim samuraylar ve shogun savaşçıları iken (bir tane vardı) daha çok Ejderha Turna Anka kuşunun ne kadar Japon kütüründe yer tutuğunu gördüm.Değişik çalışmaları bir arada buldum.Vazolar, petrol lambaları ,tablolar , paravanlar hepsi harikaydı.

Kalıcı eser tarafında Osmanlı saltanatında yaşamın inceliklerini göz onüne getiriyor. Zevkin ve şaşaanın nasıl kombine olduğunu gördüm.Dünyanın her yerinden farklı eşyaların saraya girişine tanık olmak değişikti.Chicago'dan  sinema koltuğu bile vardı. Milli Sarayların katı kuralları gereği fotoğraf çekmenin yasak olduğundan fazla görsel koyamıyorum.İlginç notlardan biride Dolmabahçe sarayının doyuran yerin burası yani mutfak bölümü olduğunu öğrenmek.Hemen girişte sizi ocakların olduğu yer karşılıyor.kalıcı sergini sağ tarafında musluklar koca kazanların yıkandığı aklınıza getiriyor.

Giriş ücretleri ve detaylı bilgi için tıklayınız.

Çıkarken Yıldız Porselenin ve hediyelik bölümüne bakmadan çıkmayın.Porselenler el yaksa da hediyelik bir şeyler alıp evinize hatıra olarak götürebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...